Lördag 26/2 - Snake Park

Goddag!

Idag har vi varit på Snake Park! Det är typ en liten, eller ja lagom djurpark här i Pune. Chauffören hämtade upp oss utanför dörren på lägenheten imorse halv 10 och så drog vi iväg. Vägen dit var ganska lång, så vi hann se ganska mycket. När det blir rött vid trafikljusen och bilarna stockas som sillar så är direkt, seriöst det tar typ två sekunder, små barn som går och knackar på rutorna och vill att man ska köpa rosor, någon annan blomma eller bara ge dem något. Sjukt jobbigt att sitta där med endast en glasruta emellan.

 

 

I själva parken var det ganska lugnt med folk ändå måste jag säga. Vi var typ helt själva på reptilavdelningen, vilket inte kändes jättebra heller men, men sedan när vi vandrade vidare var det i alla fall lite mer folk. Lagom med folk! Inte lika trångt och jäkligt som på trottoarerna. När vi gick mellan inhägnaderna i parken vände sig de andra besökarna bort från djuren och tittade på oss istället. Kändes som om att man hade kunnat tjäna storkovan på att ta betalt. 10 rupies/titt hade blivit bra affärer!

 

Två ungdomsgäng har idag också frågat om de får knäppa kort på oss (måste vara värt minst 50 rupies). Så vi har ställt upp! Typ fyra människor har också smygknäppt kort på oss när de tror att vi inte ser, haha. Inte de diskretaste människorna måste jag säga!

 

När vi gick ut från Snake Park möttes vi av två små barn som sprang fram till oss och ville ha något att äta. Jag fick nästan panik, för lilltjejen gick två dm bredvid mig, röck mig i kläderna och tittade mig rakt in i ögonen.. Usch säger jag bara!

Såg också världens största popcornpåse com jag förevigade bara för min pojkväns skull ;D

 

 

Efter Snake Park blev det en liten sightseeing på vägen hem till lägenheten. Därefter böt vi om till bikini och gick över till poolen. Efter en timmes solande tog vi slut och Matilda och jag skulle gå hem och hämta våra datorer. När vi kom innanför dörren såg Matilda lite konstig ut, hon som stirrade på något underligt sätt. Jag reagerade inte och tittade bort i två sekunder. Då försvann hon typ helt och snubblade fram, först över en bänk och sen över bordet framför tvn. Jag fick leka mini doktor och lägga henne på soffan, sen sprang jag upp och hämtade vätskeersättningstabletter och tröck i henne. Inte bra att dricka för lite har vi lärt oss nu!

 

Nu ska jag skypa vidare med min älskling! Hörs igen!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Usch, vad läskigt med Mathilda!! Bra att du fattade varför och gav henne vatten! Bra jobbat doktor Julia! Glöm nu inte att dricka mycket om dagarna! Kram

2011-02-26 @ 18:06:16
URL: http://jullesresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0