Söndag 27/2 - Slappdag!

Hallelåja!

Idag tog vi oss friheten att sova länge. Gick inte upp förrän 10. Hyfsat tidigt ändå måste jag säga!

Efter det gick vi till Guest House och solade i två timmar, och sen gick vi och åt lunch på vårat lilla Polka Dots.
Gick sedan direkt därifrån på en upptäcksfärd för att se om vi kunde hitta mataffären med mer europeiska saker. Typ mer svenskt! Kom in på någon bakgata där det var oroväckande lite folk.. Visste inte riktigt om vi hade kommit rätt men vi chansade. Svängde av på en annan väg och möttes av dessa två!





Vi trodde nästan först att de skulle försöka byta någon av oss mot två kameler, haha, men de kom bara fram och frågade om vi ville rida. Vi sa nej och gick vidare, men man kanske skulle ha tagit en tur! Hade varit coolt. Kommer nog nya chanser!

Vi kom fram till affären tillslut iallafall, var inte alls svårt att hitta. Och vi tror iallafall att det är rätt affär!
Så nu har jag köpt mig lite Pringles - Sourcream and onion. Tummen upp!
Här är bilder innifrån den lilla trånga affären. Sakerna stog jättetätt och hyllorna var nära varandra. Mycket saker fick de in på en så liten yta måste jag säga.





Gick vidare till nästa affär där vi skulle kolla om det fanns billigare choklad. Stod på trappen utanför och knäppte ett kort rakt över gatan. Det är det här jag menar med att standarden skiftar SNABBT!
Bra affär på ena sidan - Riktigt sunk på andra sidan!




På vägen hem från denna lilla tur så fick jag helt plötsligt något i huvudet. Kändes som en liten kotte eller något, och jag hoppades verkligen att det bara var en kotte.
Självklart var så inte fallet utan en fågeljävel bajsade på mig. Har aldrig hänt mig förut och det kändes grymt förnedrande! Dumma djur!

Kom tillbaka till poolen och tog mig ett dopp medans de andra låg och solade lite till. Kom upp och fick se att jag visst hade haft sällskap när jag simmade runt. Tur att jag inte såg den här lilla krabaten när jag var i vattnet, usch!



Och har ju lovat också att visa hur det ser ut i Guest House. Svårt att knäppa rättvisa bilder, för det är verkligen fint. Ser lite halvbra ut på bilderna men, de får duga sålänge.
















Vi träffade även Håkan idag igen, ni vet, storchefen. Han låg vid poolen när vi kom dit och han pratade med oss och frågade om vi hade några utflykter inbokade och så.. Vi sa att det var svårt eftersom Sandvik har sagt till oss att det är upp till oss. Vi säger vad vi vill göra och de fixar bil i stort sett.

Håkan tyckte det var katastrof, för vi vet ju inte vad som finns att göra här. Så han sa att vi skulle komma upp till honom imorgon och så skulle han skriva en lista på roliga och sevärda saker vi skulle kunna göra.
Till exempel besöka gamla tempel, några grottor, sy upp kläder, åka till något museum/tempel som låg högt där man kunde sitta och se solnedgången osv.

Känns mycket roligare att kunna planera in lite sånna saker, så ser fram emot att träffa honom imorgon igen!
Och nu ska man bara ta sig igenom en arbetsvecka till, jag hoppas det finns mer att göra nu!

Hejs!

Kommentarer
Postat av: m

Vad fint ni ser ut att ha det, riktigt lyxigt!! Nästa gång får ni väl ta en tur på kamelen, men se till att dom inte byter ut nån utav er;)Kram

2011-02-28 @ 23:31:27
URL: http://jullesresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0