Torsdag den 24:e

Hej igen!

 

Idag har nog varit den långsammaste arbetsdagen på länge, men har tagit oss igenom den också. Tur att alla vi som är här tillsammans har så sjuk humor så att allt blir kul! Fridde har dock legat hemma idag, problem med magkatarren. Hon har varit med oss och solat en sväng vid poolen efter jobbet och så, men hon vill inte äta för konstiga saker.. Så får se om hon följer med imorgon eller inte.

 

På tal om konstiga saker att äta.. Maten i Sandviks matsal gick faktiskt att äta idag. Inte allting, men jag blev mätt iallafall. Det är ett plus! Fast jag vet inte om det är jag som börjar vänja mig eller om det var maten just idag som inte var så stark. Återstår att se imorgon!

 

Har invigt solningen på riktigt idag också. Igår när vi låg vid poolen var det ju molnigt. Så vi började med att sola ryggen 15 minuter och sen blev det vändning. Solade magen 15 minuter också och sen var jag slut.. Hahah, tur att jag har Matilda med mig som också tröttnade på att ligga still. Men det känns bra än så länge, dumt att bränna sig det första man gör ju! Så efter det satt vi och dinglade med benen i poolen och knäppte massa kort. Var faktiskt ruggigt skönt, och jag är stolt att jag inte gick in! Så kanske hinner bli lite brun på fem veckor i alla fall ;)

 

Och nu, lite bilder!

 

Vi utanför Guest House igår kväll.

 

 

Moi vid poolen idag när vi solade.

 

Fridde som tar premiärdoppet! (Hon som inte ens kan bada på sommaren utan att få blåa läppar efter 5 sekunder. Imponerande!)

 

Lite bilder på ”Polka Dots” (restaurangen där vi äter på kvällarna, det ställe där Sandvik betalar) och vår meny! Inte så indiskt, och det är tur kan jag tala om, för det här är i alla fall gott!

 

Knäppte ett kort när vi gick hem från matstället.. Usch, hemskt här egentligen. Tiggare och fattiga överallt.

 

 

Har hänt lite roliga småsaker under veckan också som jag tänkte avsluta med.

 

En morgon när vi hoppade på bussen hamnade Matilda bredvid en äldre indisk gubbe som frågade henne någonting. Hon hörde inte riktigt och sa; What? Han mumlade någonting igen, så Matilda chansade och sa ”Do you want to know where I live?” Han ansträngde sig och svarade extra tydligt; No, I said good morning!

 

Vi fick också en rundvandring på jetalizeringen (eller hur det nu stavas) igår på fabriken. Efter ungefär tio minuters lyssnade i konstant buller på en gubbe som hade halvdålig engelska frågade han Matilda något. Hon hörde inte vad han sa, och antog att han frågade om vi ville ha någon mer information, eftersom det är standardfrågan efter varje rundtur här ungefär. Så hon svarade ett snällt nej och log mot honom. Vad han egentligen frågade var om vi hade förstått allting, så när svaret kom blev han ställd och visste inte riktigt vad han skulle säga. Han tittade på vår andra guide och frågade oss sedan en gång till ”Do you understand?” och alla svarade YES med ett leende på läpparna!

 

Haha, jobbigt när det blir missförstånd må jag säga, och vissa av våra guider suger på engelska. Dialekten är riktigt svår och speciellt när det handlar om saker i verkstaden vilket det oftast gör. Där är det både bullrigt hela tiden och massor av svåra ord vi inte har lärt oss. Men det har ju funkat ganska bra än så länge, och vi lär ju vänja oss mer och mer.

 

Hoppas att alla har det bra där hemma och att ni får snön att försvinna till den 26 mars!

Ni får skicka bilder och mejl så att jag vet vad ni sysslar med om dagarna :)

Hejs!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha, ha kan bli hur tokigt som helst när man tror man förstår.

2011-02-24 @ 19:23:51
Postat av: jess

hihi.. fatta hur sjuk de kan bli om man bara säger ja eller nej..hih



har även vissat marie bloggen så hon okså kan kolla in alla härliga bilder..



kan ju skvalra lite också sitter själv för tillfället för våra pojkar är ute på lite egna äventyr.. spelar pingis:P får väl höra hur de gick när dom kommer.. ha de bäst nu vännen..

saknar dig.

hur mångar timar före/efter liger indien?

2011-02-24 @ 20:15:03
Postat av: Eva

Hej Julia!!!!!

Härligt att se att du mår o har det bra!!!! Njut av värmen...här har vi haft de kallaste dagarna på hela vintern...tror jag...-30 i Gimo igår. idag är det lite bättre, bara nån grad kallt så det känns som rena medelhavsvärmen!!!!! Hörde av mamma att ni fått kontakt med svensk familj, skönt!!!! Ha det nu jättebra med ALLA spännande o nya upplevelser!!!! Kramis Eva

2011-02-25 @ 13:52:01
Postat av: Anonym

Ja helt galet så fel det kan bli! :) Vi måste nog bättra oss på den fronten ;D



Vi ligger 4,5 timme före Sverige!



Ja Eva, vi njuter som tusan faktiskt! Är inte alls avundsjuk på -30 :)

2011-02-25 @ 15:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0