Fredag 4/3 - Stirra på, gör det bara!

Usch, just nu hatar jag Pune.

 

När vi kom hem från jobbet idag gick vi till poolen och passade på att få de sista timmarna sol. Var alldeles för varmt, så efter 15 minuter fick jag panik och hoppade i poolen istället. Det var hur skönt som helst! Och jag hoppas innerligt att linjerna efter bikinin börjar synas snart, för annars börjar jag bli orolig. Inte kul att komma hem till Sverige efter fem veckor i Indien och vara lika blek som när man åkte..

 

I alla fall, efter detta gick vi hem och fräschade upp oss lite, hämtade pengar och gav oss ut igen. Tänkte utforska en prylaffär och ett mini shoppingcenter som ligger nästan bredvid vår lägenhet. Gick först till prylaffären där det verkade som att 5-6 st jobbade. Mycket saker och ganska trångt, plus en övervåning där jag egentligen inte vet om vi fick gå upp överhuvudtaget. När vi var där inne följde två av personalen efter oss hela tiden. Det kändes inte obehagligt, men det syntes att de övervakade typ varje steg vi tog. Vi var även de enda som var där förutom personalen.

 

Hittade inte lika mycket roliga saker som vi hade trott, så gick vidare till shoppingcentret. Här inne var det katastrof! Det var folk överallt i butiken och alla blickar vändes såklart mot oss när vi klev in. Fyra vita tjejer själva här liksom.. Och de killar som stod i kassan bokstavligen skrattade ut oss. De pekade och fnissade och detta följde efter oss på alla tre våningar. Kändes som att vi fyra var någon sorts jävla parad med apor som alla ville se. Det var hemskt!

 

En grupp på sju män som jobbade där stod och råblängde då vi gick igenom herravdelningen. Vi gick upp till dam (där det inte blev någon förbättring alls) så började gå ner igen och ville bara ut därifrån. Då gruppen med män stod kvar på exakt samma plats och blängde lika mycket som förut ville jag bara gå fram och fråga vad problemet var. Hejdade mig och vinkade istället samtidigt som jag mycket tydligt fick fram ett övertrevligt ”HEJ HEJ!” med ett leende på läpparna. Fyfan säger jag bara! Går aldrig dit igen. Känner sig som en apa i bur. När vi äntligen kom ut gick vi bara tillbaka till lägenheten igen. Hade ingen lust alls att utforska området längre.

 

 

Det har faktiskt hänt lite roliga saker idag också, så dagen har faktiskt varit helt okej trots detta. Satt till exempel i matsalen på Sandvik idag och fick syn på en rolig skylt. Då kiss och bajs humorn varit på topp så fick vi skylten till ett väldigt roligt ord, som dessutom var ett namn. Kul att heta Herr Skithål liksom, hahah… (Nästan i alla fall.)

Och tilläggas ska att när bilden skulle tas så använde jag orden ”Jag måste ta kort på skithålet”. När vi hade ätit upp och bordet bredvid oss var klara och gick förbi så stannade en man och frågade om vi var svenskar. Han tyckte att han hade hört lite svenska bakom sig, så han ville bara presentera sig. Han var alltså också svensk och jag hoppas att han inte hörde min kommentar. (Det tror jag faktiskt inte, för jag sa det inte högt!) Men kul var det!

 

 

Pratade med min pappa igår och berättade om vår trevliga busschaufför som kör Sandviksbussen. Själva bussen är jätteskranglig, och jag tror aldrig att den skulle vara godkänd att köra med i Sverige. Sätet chauffören sitter på måste vara felanpassat på något sätt, eller så är det bara busschauffören som är väldigt liten, för han pallar upp med en trave hopvikta kartonger att sitta på och ha bakom ryggen. Ser lite halv oskönt ut om man frågar mig. Men han verkar trivas med det. (Han som körde igår satt också på kartonger, men hade istället en strykbräda som extra ryggstöd som stack upp en halvmeter ovanför skallen på honom. Synd att jag inte hade kamera!)

 

Varje dag innan vi åker hem så har chauffören också vatten i en flaska som han stänker ut över hela förarkuren. Antagligen är det så varmt på ratten och allt som han ska röra så att han är tvungen att kyla ner det. Men ser bra kul ut när man bara häller ut vatten över hela utrustningen liksom.. Har tänkt under några dagar att jag skulle vilja ha honom på kort, för det är sådana här småsaker som är kul att ha med sig hem, bilden av honom som vi träffade varje dag liksom. Så hade med mig kameran idag och hoppades på att vi skulle vara först att kliva på bussen hem så att jag kunde fråga om jag fick knäppa kort på honom. Först var vi verkligen inte, men jag tog mod till mig ändå och frågade. Han sa nej. Jag skämdes lite, sa okej, och gick och satte mig bredvid Matilda. Då helt plötsligt började alla indier på bussen kuckla, fnissa och skrika på chauffören (bara snubbar) och en indier puttade fram mig längst fram igen. De hade övertalat honom att vara med på kort så stackarn fick sätta sig i sätet igen och le fint! Haha, roligt folk på bussen alltså, och jag tror nog att det var mer än värmen som gjorde mina kinder röda. Men nu har jag förevigat detta ögonblick och här är resultatet!

En sak att tillägga från igår är att vi åt på Polka Dots och bestämde oss för att för en gångs skull prova något nytt. Jag, Frida och Cecilia beställde in varsin rätt och in kom brickor med massa saker. Det var små olika såsskålar, flera brödkorgar och Cizzis och min huvudrätt, Kyckling med ris/potatisklyftor och olika såser. Frida fick dock bara en stor skål med soppa. Inte alls vad hon väntat sig, men vi tänkte att det måste ju komma något mera. Väntade ett litet tag men det kom inget, och ena servitören frågade ”Ska du verkligen bara ha det där?”.

 

Hon hade alltså beställt in en kycklinggryta utan tillbehör och jag började såklart skratta. Frida förstod inte vad han frågade efter först, så hon fick en meny i ansiktet där servitören babblade om ris och pasta och hit och dit och skulle försöka få Frida att välja något… Jag kunde verkligen inte sluta skratta, och Frida hade såklart jättesvårt att koncentrera sig på att lyssna på servitören. Stackars honom! Jag skrattade så att jag grät och han måste ha trott att vi var helt korkade, men jag hade kul och det känns som att det är huvudsaken i det här landet! Vad vi än gör så stirrar ju folk lika mycket, så vi bryr oss inte så mycket längre..

 

Imorgon blir det lite utflykter, så förhoppningsvis kommer bilder därifrån imorgonkväll.

By the way så är det strömavbrott här nu också. Kolsvart ute!

Tur att vi har vakter och ett Guest House med generator :)

 

Tack och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Eva Nyström

Härligt att se o höra att du har det bra!!!! Sååå annorlunda världen ser ut...här hemma är ju allt sååå himla vanligt....eller hur!!!!! Tror nog du kommer att ha en fin solbränna när du anländer Sverige igen, grund för det som komma ska här!!!! Faktiskt har våren så smått börja visa sig , är nog här till du kommer hem!!!! I kväll ska vi till din fina mamma o pappa på middag, sååå mysigt!!! Ha det nu bäst fiiiina duuu, sooola o bada o njut så mycket du kan av allt ovanligt o vanligt !!!! Kramar i massor från oss!!! Eva

2011-03-05 @ 17:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0