Sista dagen i detta främmande land..!

Nu var det väldigt länge sedan det hände något här vilket kan bero på att vi åkte iväg till Goa på en välbehövlig semester!

Har alltså varit där sen i fredags och hunnit med en hel del; bott på två olika hotell, handlat massor, gått på marknad, hängt med Fridas föräldrar som bodde i byn bredvid våran, käkat god mat (kött för en gångs skull!), sett ett väldigt vackert vattenfall och så har vi såklart spenderat väldigt mycket tid på stranden!

Bara för att jag sa att vi spenderat tid på stranden nu så behöver ni inte förvänta er att vi kommer hem som pepparkakor, för det stämmer inte alls. De första fyra veckorna fick vi inte en gnutta färg ens. Helt sjukt, men solen tar inte i Pune. Jag har till och med hört andra säga det. Och på veckan i Goa blev det fyra heldagar på stranden. Den andra dagen brände sig två av oss och den tredje dagen den tredje, så vi har även legat mycket i skuggan, hehe
Så alltså, förvänta er inte för mycket! ;)

Just nu är vi tillbaka i Guest House i Pune igen. Var tvugna att vänta på vårat plan från ca 15.30 till 05.30, så tänkte att vi lika bra kunde få tillgång till dusch så att man kan fräscha upp sig lite, internet och en säng. Vi ska alltså vara här tills inatt, så bilen kommer och hämtar oss vid 02.30.

Summa summarum med den här resan så är jag faktiskt jättenöjd. Hade inte velat byta bort det mot något annat land även om själva jobbet vi gjorde här inte var särskilt givande. Helheten av alla intryck har gjort detta till en facinerande resa!

Ska försöka sova lite nu så att inte hela nattsömnen försvinner, och så hoppas jag på att jag kan somna på det långa flyget imorgon. Då flyger vi ju i och för sig mitt på dagen, men vore skönt att sova sig igenom resan så att det går lite fortare att komma hem.

Vi ses imorgon hörrni, jag längtar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0