Tisdag 15/3

Hallå!

Idag har också varit en sådan där dag som jag alltid kommer att komma ihåg!
Började med att missa bussen imorse (eftersom den har börjat gå tidigare helt plötsligt) så kom till jobbet 9.30. Fick en genomgång av en gubbe om lite allt möjligt på "planeringskontoret" och han visade massa system som används som vi både sett här och i Sverige massor av gånger. Men det gjorde inte så mycket! Lyssnade klart, gick och käkade lunch, böt om och åkte iväg med en tjej och en gubbe från Sandvik för att hälsa på hans familj.

Vi åkte först till massa olika tempel och fort och sedan vidare till hans hem. Familjen tog emot oss och visade deras målarstudio. Tydligen var hans bror konstnär. En GRYM konstnär, för jävlar vilka häftiga målningar han hade gjort.

De bjöd oss på fika, pizza och gav oss presenter. Kändes konstigt att sitta där, fyra svenska tjejer i soffan, omringade av en jättestor indisk familj. Men det var en jätterolig upplevelse och jag är glad att han bjöd hem oss. (Berättar mer om det senare och korten har jag tyvärr inte lagt in på datorn än..) Efter hembesöket åkte vi till en japansk trädgård och efter det till ännu ett tempel. Dagen har gått fort som attan och jag kommer att ha många minnen kvar härifrån när jag kommer hem igen.

Känns som en lyckad dag!

Kommentarer
Postat av: Gert Eriksson

Kanon, det är inte utan att jag är lite avundsjuk på dig nu. Skönt att ni har att göra , jag förstår att det är svårt att ta till sig av det som sker. Bra att ni kom iväg till ett hem så ni fick se hur de har det.

2011-03-15 @ 19:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0