Torsdag 17/3 - Sista natten i Pune!

Ikväll går vi isäng för sista gången i Pune! Åker klockan 9.15 imorgon till flygplatsen och vidare därifrån mot Goa! Känns förjäkla härligt!

Idag har vi varit i Mumbai/Bombay hela dagen! Sightseeing, shopping och rundvandring på ett företag som utvecklar nya mediciner. Började trippen på företaget där vi fick gå runt med en guide och tittade på alla dess lokaler. Det var ett stort företag och det första vi såg var labbet. Gick runt i massa smårum och tittade på utrustning och helt plötsligt stod vi mitt inne i ett stort, kliniskt rent rum med typ 30 sängar i exakta rader. Där sov tydligen patienterna när de hade testat den nyframtagna medicinen! (Man testade tydligen allt på människor här!) Gick in i nästa rum och där, till min förvåning, var varje säng upptagen... Det låg ca 30 manliga indier med varsin fet kanyl i armen och tittade på tv. Alla i likadana kläder. (Två färger fanns det på kläderna då man måste kunna hålla isär vilken medicin de testat.)

När vi fyra tjejer klev in där fick vi 60 ögon på oss direkt. Vår guide brydde sig inte alls, hon var väl van antar jag, men vi kände oss inte bekväma alls.. Kändes som att man stod mitt i ett fängelse någonstans ungefär. Gick fort in i nästa rum där det bara var lite spel och sånt för att underhålla patienterna. Rummet efter detta blev en mindre chock, för där satt de på rad och tömde blod ur männens armar. Allt detta var som att titta på vilken annan sak som helst, så guiden pratade om och pekade på männen satt där som om att de var nån sorts apor på zoo. Jag mådde nästan illa av att se detta, men spännande var det.

Kollade klart på allt som fanns på företaget och åkte sedan vidare till "Mumbai City". Där kollade vi på lite gamla hus, käkade pizza och shoppade lite för att sedan åka tillbaka till lägenheten igen. (Det tog 2,5 timme att åka, så detta tog hela dagen!)


Igår jobbade vi vår sista dag på Sandvik vilket kändes väldigt skönt. Vi gick runt och delade ut lite presenter och visade lite bilder från de tjejer vi fått bäst kontakt med. Kändes helt underbart när man fick lämna in kortet och kläderna på kontoret utan att behöva hämta ut dem.

Nu vet jag inte hur det kommer bli med blogginlägg framöver eftersom jag inte har nån koll på hur/var/hur mycket internet kommer kosta, men jag antar att det visar sig :)

Så hej hopp, nu drar jag på semester!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha så skönt på semestern

2011-03-17 @ 20:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0