Torsdag 3/3 - Som vanligt ungefär

Hallå! :)

Bloggen var avstängd igår, så därför jag fick slänga in ett litet mini inlägg bara..
Men nu så, kör vi igen!

Jobbet idag har faktiskt varit helt okej. Vi tog med oss en dator och min kamera för att kunna dokumentera lite och för att enklare kunna skriva och ändra i våran rapport som ska lämnas in imorgon. Så dagen har rullat på faktiskt. En tråkig sak är att Matilda inte mått så bra idag. Hon kände sig illamående redan imorse, men åkte med till jobbet iallafall. Runt klockan ett tyckte vi att hon hade lidit tillräckligt på vårat lilla kontor, så vi tog med henne till Arti.
Just då kom doktorn in, så hon tog över Matilda på en gång och kollade henne lite lätt. Hon fick något piller och sen blev hon hemskjutsad för att vila. Så hon ligger hemma i lägenheten och sover just nu. Hoppas verkligen på att det blir bättre tills imorgon!

Nu är det ju lite bilder som måste upp också.
Så här är lite bilder från nya lokalerna på Sandvik. Det är ruggigt snyggt faktiskt!



Här är en bild över både det nybyggda i bakgrunden och de gamla byggnaderna. Syns rätt stor skillnad!



Har också knäppt kort på killen som var vår "guide", eller vad man nu ska kalla det, idag.
Han berättade om sin arbetsuppgift på "the Production planning and control" och visade lite olika system och sånt.
Trevlig snubbe!



Har ju såklart ätit lunch idag också, och nu ska ni äntligen få se hur käket ser ut.
Det brukar verkligen inte vara gott, men idag var det faktiskt helt okej.

Detta var dagens soppa, en lite annorlunda variant. De brukar vara genomskinliga eller vita, så det här var en nyhet. Om det var en så GOD nyhet vet jag dock inte. Typ stark soja med mjuk lök i!



Själva lunchen bestod av lite ris och nudlar, lite kyckling och ett bröd. Sörjan "närmast kameran" brukar smaka fruktansvärt, så förstår inte alls varför jag fortsätter ta den. Måste sluta upp med det!
Har iallafall fått i mig lite idag, brukar spruta eld ur munnen när man käkar här. Men idag var det som sagt okej.



Efterrätten är succe vissa dagar, typ när det är glass! Men idag kom han in med någon sorts orange konstig kringla. Jag frågade vad det var, men han kunde inte förklara på engelska. Så bara att tacka och se nöjd ut!
Han sa iallafall att de hette Jilebi. Smakade ungeför hårt bröd dränkt i honung med en fruktig eftersmak.
Salig blandning här!



Och nu blir det snart käk igen, möjligvis en kycklinglasagne på vår kära restaurang.
Pratade med min pojkvän tidigare idag, och han frågade om jag inte skulle prova på den indiska maten alls.
Jag svarade att jag ju faktiskt hatar den, så även om jag är här och borde prova på nya smaker så känns det onödigt att kasta bort en hel middag. Jag får nog av indiskt på lunchen! Usch, haha!

Jag har lovat mig själv att jag ska upptäcka Indien på andra sätt än genom maten. Kan ju vara smart har jag kommit på, här i magsjukans land. Så ska försöka hinna med att se så mycket som möjligt istället. Blir bättre minnen av det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0